Community / / Airline gibt Piloten die Schuld an F...

Beitrag 1 - 2 von 2
Beitrag vom 17.07.2018 - 12:11 Uhr
Userswift1212
User (146 Beiträge)
Das ist die Meldung von AVHERALD.COM (  http://avherald.com/h?article=4b8bfb2d&opt=0 )und die Editorial Note dazu ist interessant.
.
On Jul 16th 2018 the airline released a 3 page press release stating, that cockpit voice and flight data recorders have been read out successfully. The investigation so far determined that the crew climbed the aircraft at too steep a pitch angle (angle of attack) out of Havana leading to a stall and subsequent crash. The airline reasons that therefore the grounding of the airline as well as additional examinations imposed on the airline have no legal foundation, however, Mexico's DGCA have not responded to according requests by the airline.

(Editorial note: according to ICAO rules only the investigation leader, Cuba's Accident Investigation Board, is permitted to talk about the progress of the investigation, participants in the investigation including the affected airline are not permitted to talk.



Dieser Beitrag wurde am 17.07.2018 12:13 Uhr bearbeitet.
Beitrag vom 17.07.2018 - 14:15 Uhr
UserFW 190
User (2112 Beiträge)
Die Airline will das grounding aufheben. Schuldiger gefunden, Fall geklärt. So macht das ein "guter" Airline Manger.

Stellen sich 3 Fragen: warum wurden die Piloten nicht besser ausgebildet, war es ein Beladungsfehler (CG zu weit hinten)? Oder gab es einen technischen Defekt der diese unzulässige pitch herbeigeführt hat?

Besonders das Editoral das @swift oben gepostet hat sagt eigentlich alles über die Airline und damit auch dessen Führung.