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Beitrag 1 - 5 von 5
Beitrag vom 06.01.2015 - 20:01 Uhr
UserHuhuLesny
User (14 Beiträge)
I'm sure it would cost the Slovak taxpayers less to order a limousine for every passenger from BTS to VIE than to pay Niki for this nonsensical flight. But that doesn't matter: in this centristic state with one of the largest regional disparities in Europe, Bratislavans simply have to have everything, no matter how big a loss do the flighs (or the airport) make.
Beitrag vom 07.01.2015 - 01:10 Uhr
UserDennis
Aviation IT & Media GmbH
Administrator
@Mr. Lesny
Please allow me to explain this "nonsensical" flight.

Niki has long opted for Brussels, but with up to eight rotations a day by OS and SN, this was hard to achieve. The new strategie at BTS seems now to attract airlines to collect at least part of some of the 2,5m (yr) slovakian passengers at home. Brussels is not to bad a start to try whether this works, Munich will be next, aside of Dubai.

OAG knows exactly how many passenger fly from where to there, so all three destinations are likely to work, providing the slovakians dont deny their home port. Frequencies are off course an other thing,

For both, airlines and passengers, flying from BTS has many advantages, fees are one, no taxes another, and not at last, Stephanik Airport is quite a convenient terminal to fly from. Niki starts with two rotations a day, but needs the aircraft for a midday rotation in Vienna. So this short flight between both airport is predominantly for technical reasons. If someone books on it, even better.

Costwise has BTS two options:pay less for no services at all, or invest into a logical market potential, both incoming and outgoing. With some 120m invested aleady into the new terminal, there is hardly an other option than to go further. No doubt Niki will have good conditions, though in principal, this applies to all airlines that dare a start from there, else the EU would have long intervened. So after all, in my eyes the Niki project makes surely sense, worth trying at rather low risk.
Beitrag vom 07.01.2015 - 01:25 Uhr
Userbob.gedat
User (677 Beiträge)
Sorry, aus technischen Gründen außerhalb meiner Kontrolle war ich ohne mein Wissen unter dem Namen des Forumadministrators Dennis Dahlenburg eingelogged. Für den Inhalt des Kommentars vom 7.1.15, 1:10 (Antwort an User HuHuLesny) bin ich verantwortlich, nicht der Admin.
Gruß aus Wien
Bob Gedat
Red aero.at

Dieser Beitrag wurde am 07.01.2015 02:02 Uhr bearbeitet.
Beitrag vom 07.01.2015 - 09:54 Uhr
UserVB
User (343 Beiträge)
also ich weiß auch nicht, was dieser Flug soll. In Zeiten, wo viel mehr als früher auf die Umweltverträglichkeit geachtet wird, sind solche Angebote Wasser auf den Mühlen derjenigen, die die Umweltbelastung des Fliegens allgemein (in solchen Fällen durchaus zu Recht) kritisieren.

Ob das wirtschaftlich für Niki sinnvoll ist, können wir hier wohl kaum beurteilen, aber ich gehe davon aus, dass sie sich dabei etwas gedacht haben werden.
Beitrag vom 07.01.2015 - 10:35 Uhr
Userbob.gedat
User (677 Beiträge)
In Zeiten, wo viel mehr als früher auf die Umweltverträglichkeit geachtet wird, sind solche Angebote Wasser auf den Mühlen derjenigen, die die Umweltbelastung des Fliegens allgemein (in solchen Fällen durchaus zu Recht) kritisieren.
Auf die Reaktion kann man wohl warten. Tatsächlich hält sich die Belastung auf der ultrakurzen Strecke aber in Grenzen. Echt Sprit sparen würden mehr Flüge ab Bratislava. Zu Stoßzeiten müssen am VIE bei den Anflügen oft Umwege über 100km und mehr in Kauf genommen werden, die Anflüge am BTS sind hingegen meist direkt. Bei rund 400 Landungen am Tag macht das täglich 40.000 Kilometer, so viel wie ein Mal um den Globus oder das Äquivalent von etwa 5 Langstreckenflügen !!!

Der Spangenflug ist natürlich keine Dauerlösung. Der Markt für eine Mittagsrotation ex BTS ist sicher da, erst muss aber gesichert sein, dass BTS-BRU auch funktioniert.

Dieser Beitrag wurde am 11.01.2015 15:19 Uhr bearbeitet.