Beitrag vom 21.07.2016 - 10:47 Uhr
"Um die Kosten der Kleinserie zu senken, werden Teile der Konstruktionsarbeiten des Rumpfaufbaus versuchsweise erstmals mit Hilfe einer intelligenten Software ausgeführt."
??? och, und wie hat Airbus bisher seine Rümpfe zusammengeschustert? Mit Rechenschieber und 'nem dicken Hammer?
Im Ernst: ich verstehe den Satz nicht, oder bezieht sich "erstmals" auf den Beluga (was ja nicht so verwunderlich wäre)?
Beitrag vom 21.07.2016 - 17:11 Uhr
Beitrag vom 21.07.2016 - 18:02 Uhr
Könnte evt hiermit zu tun haben.
Der Test bei einer Kleinserie dürfte sicher weniger risikobehaftet sein als der erstmalige Einsatz beim A320 Nachfolger.
"Future of aerospace design
The ever-growing impact of IT
Optimised shapes, components 3D-printed overnight and virtual environments for more efficient engineering; Autodesk’s futurist Jordan Brandt decodes the design processes behind the aircraft of tomorrow. How will humans and computers continue to interact?
We’re in the midst of a revolution. Cloud computing, additive layer manufacturing and the ever-growing power of artificial intelligence (AI) are changing the way we design and manufacture objects. "Not only are we becoming faster and more efficient, we’re starting to create entirely new materials and processes, leading to solutions we couldn’t even have comprehended a few years ago,” explains Jordan Brandt, Technology Futurist at Autodesk, a global 3D design software company working in areas like manufacturing and engineering."
http://www.airbusgroup.com/int/en/story-overview/designing-the-future.htmlBeitrag vom 21.07.2016 - 18:11 Uhr