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Mitreisender Kapitän will Triebwerke manipulieren

Horizon Air Embraer E175
Horizon Air Embraer E175, © Alaska Airlines

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PORTLAND - Ein Pilot darf außerhalb seiner Dienstzeit im Cockpit mitfliegen - und versucht, die Triebwerke zu manipulieren. Der Vorfall ist am Sonntag auf einem Flug von Alaska Airlines von Everett in Washington nach San Francisco in Kalifornien passiert, hieß es am Montag in einer Mitteilung der Fluggesellschaft.

Die Alaska-Airlines-Tochter Horizon Air wird von einem schweren Vorkommnis erschüttert.

Ein mitreisender Kapitän auf dem Jumpseat habe "ohne Erfolg versucht, den Betrieb der Triebwerke zu stören". Es habe eine "glaubhafte Sicherheitsbedrohung" gegeben. Der Kapitän hat demnach versucht, das Feuerlöschsystem für die Triebwerke zu aktivieren.

Kapitän und Co-Pilot hätten allerdings schnell reagiert: Die Triebwerke seien nie ausgegangen und der von Horizon Air im Auftrag von Alaska Air durchgeführte Flug sei sicher zur Landung nach Portland im US-Bundesstaat Oregon umgeleitet worden. Alle Passagiere hätten auf einem späteren Flug weiterfliegen können.

"Höchst ungewöhnliche Situation"

"Unsere Crew hat ohne zu zögern auf eine schwierige und höchst ungewöhnliche Situation reagiert, und wir sind unglaublich stolz und dankbar", teilte Alaska Airlines mit.

Medienberichten zufolge handelt es sich um einen 44-jährigen Mann, der noch am Flughafen in Gewahrsam genommen wurde. Nähere Informationen gab es zunächst nicht, auch nicht zu einem möglichen Motiv. Unter anderem die Bundespolizei FBI und die Flugaufsichtsbehörde FAA untersuchen den Vorfall.

Gegen den Mann wurde Anklage wegen versuchten Mordes in 80 Fällen erhoben.
© dpa | Abb.: Alaska Airlines | 23.10.2023 22:19

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Beitrag vom 24.10.2023 - 23:42 Uhr
@muckster
Ein Hinweis:Link läßt sich nicht öffnen.
You don't have permission to access " http://www.kgw.com/article/news/local/alaska-airlines-pilot-arrest-joseph-emerson-psychedelic-mushrooms/283-5d9c6df6-09c1-4f99-899b-825c3d072312" on this server.

oder haben Sie eine Lösung anzubieten?

Proxy-Server nutzen. Manche amerikanischen Medien schließen EU-Nutzer aus, weil sie die DSVGO nicht umsetzen wollen. Wenn Sie die Seite über einen außerhalb der EU sitzenden Server aufrufen, können Sie den Text lesen. Webproxys sind frei im Internet verfügbar, z.B.  https://www.proxysite.com/de/.

Hier der Inhalt:

Pilot Joseph Emerson told police after his arrest that he believed he was having a nervous breakdown and hadn't slept in 40 hours, according to a federal affidavit.

PORTLAND, Ore. — The off-duty Alaska Airlines pilot accused of attempting to shut down the engines on a plane midflight also allegedly attempted to open an emergency door after he was removed from the cockpit. He warned flight attendants at one point that they should handcuff him, and later said that he had taken psychedelic mushrooms, according to a federal affidavit filed Tuesday.

When police interviewed 44-year-old Joseph Emerson after the plane was diverted to Portland on Sunday, he told them he thought he was having a "nervous breakdown" and had not slept in 40 hours. According to the affidavit, he told police he became depressed six months ago and talked to an officer about the use of psychedelic mushrooms, stating that it was his first time taking mushrooms.

"I didn't feel okay. It seemed like the pilots weren't paying attention to what was going on. They didn't... it didn't seem right," Emerson told police, according to the affidavit. He later added "I pulled both emergency shut off handles because I thought I was dreaming and I just wanna wake up."

In a separate affidavit filed Tuesday in Multnomah County Circuit Court, it specifies that Emerson told police he had taken "magic mushrooms" about 48 hours prior to the incident on the plane. He also told the officers he was experiencing a mental health crisis and requested medical attention, and told both police and a flight attendant on the plane that he had just lost a close friend.

It's unclear whether Emerson was actively under the influence of psychedelic mushrooms during the flight; the affidavits do not mention any evidence one way or the other beyond Emerson's own comments to police.

Alaska Airlines said Emerson had been riding in the cockpit jumpseat on a flight from Everett to San Francisco when he attempted to activate the fire suppression systems in both engines, which would have caused them to shut down. The plane's two pilots prevented him from doing so, and he was subdued and removed from the cockpit. Emerson was arrested after the flight landed at Portland International Airport.

According to a probable cause affidavit written by an FBI special agent based on interviews with the two on-duty pilots, Emerson gave no initial indication that anything was wrong during the first half of the flight, and engaged the two in casual conversation about types of aircraft and the weather.

When the plane was about halfway between Astoria and Portland, Emerson said "I'm not okay," and one of the pilots saw him throw his headset across the cockpit, then reach up and pull the two red handles that would activate the fire suppression system.

One of the pilots grabbed his wrist, while the other declared an in-flight emergency. Emerson resisted, wrestled with one of the pilots for about 30 seconds, then "quickly settled down," according to the affidavit.

The pilots asked Emerson to leave the cockpit and he agreed. The pilots then changed course to Portland.

Flight attendants who were interviewed told investigators that Emerson peacefully walked to the back of the plane after leaving the cockpit and told a flight attendant that he had "just got kicked out of the flight deck," then told another attendant "you need to cuff me right now or it's going to be bad," according to the federal affidavit.

The flight attendants put him in handcuffs and seated him in a flight attendant seat at the back of the plane. During the descent into Portland, Emerson turned toward an emergency exit door and tried to grab the handle, but a flight attendant grabbed his hands and stopped him. Flight attendants then tried to talk to him to distract him from trying to grab the handle again.

Another flight attendant said they heard Emerson say things like "I messed everything up" and that he "tried to kill everybody."

Emerson reportedly asked to waive his right to an attorney after he was arrested, telling police "I'm admitting to what I did. I'm not fighting any charges you want to bring against me, guys," according to the affidavit.

Emerson had pulled the red handles but had been unable to pull them down all the way due to wrestling with the other two pilots, and the system wasn't fully activated.

"If Emerson had successfully pulled the red engine shutoff handles down all the way, then it would have shut down the hydraulics and the fuel to the engines, turning the aircraft into a glider within seconds," according to the federal affidavit.

Emerson is scheduled to make an appearance in state court at 2 p.m. Tuesday.

- Trennung -

P.S.: Ich sehe gerade: Es ist nicht klar, ob Emerson zum Tatzeitpunkt unter Einfluss solcher Pilze stand. Mea culpa. Hatte ich falsch in Erinnerung.

Modwinweis
------------
@muckster
Danke für Hinweis.
Fly-away Moderator


Dieser Beitrag wurde am 25.10.2023 11:00 Uhr bearbeitet.
Beitrag vom 24.10.2023 - 22:04 Uhr
Hier noch was aus den Medien
 https://www.opb.org/article/2023/10/24/alaska-airlines-pilot-psychedelic-mushrooms-psilocybin/
Beitrag vom 24.10.2023 - 22:00 Uhr
Hier gibt es das Protokoll des FBI zu diesem Vorfall:

 https://drive.google.com/file/d/1JI1Q1WIGy8S6SNp6rTYSYRW_C8nzYLPK/view

Die Vernehmung des festgenommenen Piloten findet sich unter Punkt 9.

Übersetzung größtenteils maschinell, ohne Anspruch auf Fehlerlosigkeit:

9. Die eingesetzten Polizisten interviewten EMERSON (Anm.: der festgenommene Pilot JOSEPH DAVID EMERSON). Die Beamten erfuhren, dass EMERSON auf einem Flugbegleitersitz im hinteren Teil des Flugzeugs saß. EMERSON hatte vorne ein Paar Flex-Handschellen um seine Hände und er wurde auch durch ein Sitzgeschirr gesichert. Die Beamten nahmen EMERSON fest und setzten ihn in ein Streifenfahrzeug. Die Beamten lasen EMERSON seine Miranda-Rechte vor und EMERSON stimmte zu, mit den Beamten zu sprechen. Das Polizeiinterview von EMERSON wurde aufgezeichnet.

EMERSON teilte mit, dass er glaubte, er habe einen "Nervenzusammenbruch" und er habe seit 40 Stunden nicht geschlafen. EMERSON sagte, er sei ein Angestellter von Alaska Airlines und sei seit 2001 Pilot. EMERSON sagte, er fühle sich dehydriert und müde. EMERSON bestätigte, dass er während des Fluges im Cockpit saß. EMERSON sagte: "Ich fühlte mich nicht gut. Es schien, als würden die Piloten nicht darauf achten, was vor sich ging. Sie taten es nicht... es schien nicht richtig zu sein". EMERSON sagte auch: "Ja... Ich habe beide Not-Shutdown-Griffe gezogen, weil ich dachte, ich träume und ich will einfach nur aufwachen.“ EMERSON bestritt die Einnahme von Medikamenten, aber er erklärte, dass er vor etwa sechs Monaten depressiv wurde. Der Beamte und EMERSON sprachen über die Verwendung von psychedelischen Pilzen und EMERSON sagte, dass es das erste Mal war, dass er Pilze nahm.


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