Community / Kommentare zu aktuellen Nachrichten / Flughafen Frankfurt gibt Nordwestbah...

Beitrag 1 - 8 von 8
Beitrag vom 02.06.2023 - 10:41 Uhr
Usermeihan
User (75 Beiträge)
Was war denn jetzt genau der Grund? Fraport "schickte Walzen, um den Belag zu glätten, bzw. welche Landungen simulieren sollten".
Da diese neuen Beläge auf anderen Flughäfen problemlos funktionieren, wäre interessant zu erfahren, was denn die Ursache für den erheblichen Reifenverschleiß gewesen ist.
Beitrag vom 02.06.2023 - 14:52 Uhr
UserGB
User (407 Beiträge)
Was war denn jetzt genau der Grund?

Der neue Belag ist signifikant rauher als der alte und hat deshalb zwangsläufig höheren Abrieb zur Folge.

Es hat ja niemand behauptet, daß der Belag auf anderen Flughäfen nicht funktionieren würde. Tut er doch. Ob dort jemand den Abrieb nachgemessen hat steht nicht im Artikel, wohl aber daß man die höhere Bremswirkung deutlich spüre.
Beitrag vom 04.06.2023 - 19:00 Uhr
UserTonvdm
User (3 Beiträge)
Hi GB,
you are right. Enclosed the things I wrote for the statement from the community of the first article of aero.de.
I never discussed about things like that. But I demand that people give constructive input:

" Ich bin sehr verwundert über Ihnen in Deutschland….

In the Netherlands everyone has a say when it comes to football. Everyone knows more than our Bonds Coach...
In Germany, everyone knows a runway better than the people who have to work with it every day. It was a great decision by Fraport to choose the safest variant of an RWY design with Antiskid. This high-grip surface gives us pilots (I've been retired for a few years) a lot of safety, especially with heavy rain fall and crosswinds.
It goes without saying that such a RWY, especially at the beginning, absorbs more rubber than a smooth surface without grip. Is there anybody wondering about it???
We pilots know how to deal with it. Only we need to know that, too. I was shown the Notam by a former colleague (he had no problems with his tyres-he knows Antiskid). It was not clear here that the pilots had to land in a way that was easy for the tyres. And we can do it, if we know it !
If the pilots are aware of this, they will be happy to be able to land safely in Frankfurt, regardless of the conditions.
So thank you to Fraport for the best solution for a runway - from a pilot’s front of view😌

BR
Ton”



Beitrag vom 04.06.2023 - 19:06 Uhr
UserBoeing757767
User (847 Beiträge)
wenn ein Belag mit nur einer Landung einen Reifen komplett abschmirgelt, dann kann man das weder "erprobt" noch "funktionierend" nennen.... Die Laufflächen waren komplett flach abgetragen.

Nach der Walzenbehalndlung sehen die Laufflächen immer noch aus, als sei man mit grobem Schmirgelpapier drüber gegangen.

Wenn das Zeug wirklich auf anderen Flughäfen funktioniert, dann wurde in FRA entweder die Körnung verändert ( rauher / gröber ) oder man Fehler bei der Applikation gemacht... So ne Nummer in XY mit gleicher Applikation / Körnung wären auch nicht einfach so untergegangen.
Beitrag vom 04.06.2023 - 19:14 Uhr
UserBoeing757767
User (847 Beiträge)
Hi GB,
you are right. Enclosed the things I wrote for the statement from the community of the first article of aero.de.
I never discussed about things like that. But I demand that people give constructive input:

" Ich bin sehr verwundert über Ihnen in Deutschland….

In the Netherlands everyone has a say when it comes to football. Everyone knows more than our Bonds Coach...
In Germany, everyone knows a runway better than the people who have to work with it every day. It was a great decision by Fraport to choose the safest variant of an RWY design with Antiskid. This high-grip surface gives us pilots (I've been retired for a few years) a lot of safety, especially with heavy rain fall and crosswinds.
It goes without saying that such a RWY, especially at the beginning, absorbs more rubber than a smooth surface without grip. Is there anybody wondering about it???
We pilots know how to deal with it. Only we need to know that, too. I was shown the Notam by a former colleague (he had no problems with his tyres-he knows Antiskid). It was not clear here that the pilots had to land in a way that was easy for the tyres. And we can do it, if we know it !
If the pilots are aware of this, they will be happy to be able to land safely in Frankfurt, regardless of the conditions.
So thank you to Fraport for the best solution for a runway - from a pilot’s front of view😌

BR
Ton”


Well Ton, as an active captain with 20 years experience i can tell you that ruining tires with almost no wear in just one landing by sandpapering the thread down to the carcass ( yes i am using AS on and auto brakes low even ) is not normal. and no i dont consider this a "safe feature" or landing. this is just nonsense. and noone here even has considered what would happen if the carcass would be also damaged and tire blow ( directional control after ? ). then you ending up in the grass on the side of the runway after half its length is a safe landing in your eyes ? But the gtip was good. I will put that excuse into the accident report after... For the time being i will refuse 7L / 25 R. i am not looking for stress. and i will do this happily ufn

Dieser Beitrag wurde am 04.06.2023 19:23 Uhr bearbeitet.
Beitrag vom 04.06.2023 - 20:02 Uhr
UserTonvdm
User (3 Beiträge)
Excuse me,
I don't want to criticize any colleagues here. Respect for every pilot with his responsibility.
That was just my statement for my experience.
Beitrag vom 04.06.2023 - 21:22 Uhr
User Christian57
User (2 Beiträge)
Der "Reifenkillerbelag” Anti-Skid funktioniert plötzlich wieder super. Hunderte Flugzeuge sind zwischenzeitlich ohne Probleme gelandet. Wie geht das frag ich mich? An die Story mit dem Glätten mag ich nicht so recht glauben . Kantige Steine ohne Bitumen lassen sich nicht einfach glätten. Hat man etwa den Ruf des neuen Belages ruiniert / um von Fehlern bei den ersten Landungen ( falsch gebremst) abzulenken. Sieht für mich ganz so aus….
Beitrag vom 04.06.2023 - 22:03 Uhr
User Christian57
User (2 Beiträge)
Ich habe mich eben noch mal schlau gemacht. Das ist überhaupt nicht neu. Der Belag liegt an vielen internationalen Flughäfen in Europa und zu meiner Überraschung baut selbst die NATO drauf (zich Airbases haben diesen Belag). Die Firma hat wohl einen sehr guten Ruf in der Branche. Umso mehr glaube ich, dass da was kaputt gemacht werden soll. Schade.