Beitrag vom 16.06.2012 - 11:27 Uhr
Beitrag vom 25.06.2012 - 16:57 Uhr
Gründlich misslungene Airline-Werbeaktionen:
http://www.aerotelegraph.com/die-duemmsten-werbekampagnen-von-airlines
Daraus mein persönlicher Favorit:
"en cueros" - "Fliegen Sie nackt"
Beitrag vom 28.06.2012 - 23:40 Uhr
Die Berner Zeitung hat spitzen Humor:
"Airbus plant Fabrik im Vorgarten von Boeing"
Beitrag vom 30.07.2012 - 19:09 Uhr
Mini-Experten führen vor,
wie sich Passagiere zur Sicherheit im Flugzeug zu verhalten haben.
http://www.youtube.com/watch?v=gjlaH6oSMCUBeitrag vom 06.08.2012 - 08:35 Uhr
Beitrag vom 06.08.2012 - 09:49 Uhr
@B_2707,
Moin moin - mal den Text dazu gelesen?
Beitrag vom 26.09.2012 - 19:44 Uhr
Man muss nur nach "BER" oder "BBI" googeln :)
Ein unerschöpflicher Speicher an Komik und Klamauk. :)
Beitrag vom 06.10.2012 - 16:19 Uhr
Beitrag vom 12.10.2012 - 07:08 Uhr
Beitrag vom 27.02.2013 - 21:54 Uhr
Beitrag vom 22.07.2013 - 12:44 Uhr
Attendant: Welcome aboard Ala Carte Air, sir. May I see your ticket?
Passenger: Sure.
Attendant: You’re in seat 12B. That will be $5, please!
Passenger: What for?
Attendant: For telling you where to sit.
Passenger: But I already knew where to sit.
Attendant: Nevertheless, we are now charging a seat locator fee of $5. It’s the airline’s new policy.
Passenger: That’s the craziest thing I ever heard. I won’t pay it.
Attendant: Sir, do you want a seat on this flight, or not?
Passenger: Yes, yes. All right, I’ll pay. But the airline is going to hear about this.
Attendant: Thank you. My goodness, your carry-on bag looks heavy. Would you like me to stow it in the overhead compartment for you?
Passenger: That would be swell, thanks.
Attendant: No problem. Up we go, and done! That will be $10, please.
Passenger: What?
Attendant: The airline now charges a $10 carry-on assistance fee.
Passenger: This is extortion. I won’t stand for it.
Attendant: Actually, you’re right, you can’t stand. You need to sit, and fasten your seat belt. We’re about to push back from the gate. But, first I need that $10.
Passenger: No way!
Attendant: Sir, if you don’t comply, I will be forced to call the air marshal. And you really don’t want me to do that.
Passenger: Why not? Is he going to shoot me?
Attendant: No, but there’s a $50 air-marshal hailing fee.
Passenger: Oh, all right, here, take the $10. I can’t believe this.
Attendant: Thank you for your cooperation, sir. Is there anything else I can do for you?
Passenger: Yes. It’s stuffy in here, and my overhead fan doesn’t seem to work. Can you fix it?
Attendant: Your overhead fan is not broken, sir. Just insert two quarters into the overhead coin slot for the first five minutes.
Passenger: The airline is charging me for cabin air?
Attendant: Of course not, sir. Stagnant cabin air is provided free of charge. It’s the circulating air that costs 50 cents.
Passenger: I don’t have any quarters. Can you make change for a dollar?
Attendant: Certainly, sir! Here you go!
Passenger: But you’ve given me only three quarters for my dollar.
Attendant: Yes, there’s a change making fee of 25 cents.
Passenger: For cryin’ out loud. All I have left is a lousy quarter? What the heck can I do with this?
Attendant: Hang onto it. You’ll need it later for the lavatory.
Beitrag vom 07.08.2013 - 16:53 Uhr
Beitrag vom 28.01.2014 - 21:45 Uhr
Beim Landeanflug zum Flughafen der Karibikinsel St. Maarten habe ein KLM-Jumbo die Scheiben 17 geparkter Autos von Gästen einer nahe gelegenen Strandbar und eines Hotels kaputt gepustet. Das Glas sei über den kompletten Parkplatz verstreut gewesen.
http://www.aerotelegraph.com/boeing-747-st-maarten-klm-blaest-autos-kaputt
Pilotenfehler?
Beitrag vom 29.01.2014 - 18:24 Uhr
Beim Landeanflug zum Flughafen der Karibikinsel St. Maarten habe ein KLM-Jumbo die Scheiben 17 geparkter Autos von Gästen einer nahe gelegenen Strandbar und eines Hotels kaputt gepustet. Das Glas sei über den kompletten Parkplatz verstreut gewesen.
http://www.aerotelegraph.com/boeing-747-st-maarten-klm-blaest-autos-kaputt
Pilotenfehler?
Auf jeden Fall muss der Pilot brachial auf der Bremse gestanden haben.
Es gibt in der Höhe Mary´s Boon einen Wendepunkt, allerdings nur von 2-Strahlern im Rechtsturn benutzt. KLM und Air France rollen eigentlich bis zum Ende der Piste ( vor allem weil da der große "Wendehammer" ist.
Allerdings dort, wie beschrieben wird ein Linksturn gerollt.
Um Aufnahmen aus Höhe Mary´s Boon zu sehen empfehle ich mein YT-Video
http://www.youtube.com/watch?v=NT2_7tEHScE
Nein, ich war nicht betrunken, aber mangels Leiter ist das meiste am ausgestreckten Arm auf der Leitplanke balancierend "blind" gefilmt, da man im Sonnenlicht das Display nicht erkennen kann...
Beitrag vom 30.01.2014 - 00:26 Uhr
16:20 ist sehenswert!