Flug BT139
Älter als 7 Tage
Airbus A220 schaltet bei Landung Triebwerke ab
KOPENHAGEN - Nach der Landung in Kopenhagen gingen an einem Airbus A220-300 beide Triebwerke aus. Der Vorfall wird untersucht.
Air Baltic-Flug 139 aus Riga nach Kopenhagen verlief am 11. Juli ganz normal - bis kurz vor Schluss. Nach
Informationen des Portals "The Aviation Herald" schaltete der Airbus A220-300 bei der Landung beide Triebwerke automatisch ab.
Die Piloten steuerten die YL-AAQ noch von der Landebahn, für die Strecke zum Gate brauchte der Airbus dann aber einen Schlepper. Der Zwischenfall wird jetzt untersucht.
© aero.de | 15.07.2021 13:48
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Beitrag vom 15.07.2021 - 18:45 Uhr
Vielleicht mal auf die Tanknadel schauen... ;)
Vieleicht war es aber auch die Abschaltautomitik der Triebwerke.
Aus dem AV Forum
PW1500G Thrust Control Malfunction Logic
By Indiannightjar on Thursday, Jul 15th 2021 14:41Z
In the PW GTF engines, there exists a TCM logic which if detects a thrust control malfunction, will shut down the engine on ground if the thrust levers are at idle or in reverse position.
In the PW fitted A320 fleet, the TCM threshold for N1 exceedance is 3% from commanded N1 and any N1 exceedance above maximum N1 value for takeoff.
This reeks of a similar incident couple of years back on an ANA B788 at Osaka which have a similar TCMA logic. (
Even the CFM Leaps have a TCMA which often catches maintenance off guard.
Beitrag vom 15.07.2021 - 15:13 Uhr
Also ich finde einer der besten Kommentare überhaupt. Und das meine ich vollkommen ernst.
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Vieleicht war es aber auch die Abschaltautomitik der Triebwerke.
Aus dem AV Forum
PW1500G Thrust Control Malfunction Logic
By Indiannightjar on Thursday, Jul 15th 2021 14:41Z
In the PW GTF engines, there exists a TCM logic which if detects a thrust control malfunction, will shut down the engine on ground if the thrust levers are at idle or in reverse position.
In the PW fitted A320 fleet, the TCM threshold for N1 exceedance is 3% from commanded N1 and any N1 exceedance above maximum N1 value for takeoff.
This reeks of a similar incident couple of years back on an ANA B788 at Osaka which have a similar TCMA logic. (
Even the CFM Leaps have a TCMA which often catches maintenance off guard.